Mitsubishi Lancer Evolution Forum banner

ETACS, czy jest sposób na zresetowanie tego?

23K views 16 replies 7 participants last post by  bn880  
#1 ·
Na początek, jest ten mój wątek:
http://www.evoxforums.com/forums/showthread.php?t=70762

Krótko mówiąc, mój samochód nawet nie próbuje się uruchomić. Nie mogę nic zrobić z ECU, gdy jest w samochodzie, ale jak tylko go wyjmę, nie mam problemu z jego flashowaniem, odczytywaniem, czyszczeniem DTC itp.

Po rozmowie z ludźmi z Tactrix, doszliśmy do wniosku, że wspólnym czynnikiem jest ETACS, który powoduje ten problem.

Czego powinienem szukać w samochodzie, aby zaradzić temu problemowi? Czy jest coś, co mogę zrobić przez openport lub bezpiecznik, który mogę wyciągnąć? Próbowałem odłączyć akumulator na kilka minut, a następnie próbowałem uruchomić ponownie, ale bezskutecznie.

Jakieś sugestie?
 
#2 ·
Jeśli Twój dealer jest przyjazny dla modów, możesz po prostu poprosić go o zresetowanie. Zawsze myślałem, że ETAC jest dla przedmiotów ułatwiających życie. Jesteś pewien, że to nie jest coś takiego jak czujnik wałka rozrządu lub coś w tym rodzaju? Po prostu rzucam to tam.
 
#11 ·
Kiedy kręcisz lub gdy kluczyk jest w pozycji startowej, wysyłasz zasilanie do przekaźnika rozrusznika. Cewka wewnątrz tego przekaźnika jest wtedy zasilana, powodując zamknięcie pozostałych styków w przekaźniku, a tym samym wysyłanie zasilania do obwodu elektromagnesu rozrusznika. Spróbuj tego: odłącz zacisk S (elektromagnes) silnika rozrusznika, użyj przewodu połączeniowego, aby doprowadzić napięcie akumulatora do silnika rozrusznika (S) i zobacz, co się stanie. Jeśli kręci, masz problem elektryczny. Jeśli nie, rozrusznik może być uszkodzony.

Zacząłbym od sprawdzenia najprostszych rzeczy, takich jak przekaźnik i uziemienia.


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą AutoGuide.com Free App
 
#12 ·
Kiedy kręcisz lub gdy kluczyk jest w pozycji startowej, wysyłasz zasilanie do przekaźnika rozrusznika. Cewka wewnątrz tego przekaźnika jest wtedy zasilana, powodując zamknięcie pozostałych styków w przekaźniku, a tym samym wysyłając zasilanie do obwodu elektromagnesu rozrusznika. Spróbuj tego: odłącz zacisk S (elektromagnes) silnika rozrusznika, użyj przewodu połączeniowego, aby doprowadzić napięcie akumulatora do silnika rozrusznika (S) i zobacz, co się stanie. Jeśli zakręci, masz problem elektryczny. Jeśli nie, rozrusznik może być uszkodzony.

Zacząłbym od sprawdzenia prostych rzeczy, takich jak przekaźnik i uziemienia.
View attachment 36261

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą AutoGuide.com Free App
samochód to 08 GSR. Sprawdziłem bezpieczniki około 4 razy, wszystkie są w porządku, z wyjątkiem bezpiecznika 40A, który cały czas się przepala. To mnie denerwuje. Dlaczego to ciągle pęka?!

Nie testowałem przekaźników, ale zamieniłem je miejscami, dzięki czemu powinienem być w stanie zauważyć różnicę, jeśli coś naprawiło.
 
#13 ·
To może być niebezpieczne, ale można po prostu wziąć gruby drut i zewrzeć bezpiecznik, a następnie spróbować zakręcić. Niezależnie od tego, musisz dowiedzieć się, dlaczego bezpiecznik topikowy ciągle się przepala. Możliwe zwarcie gdzieś?
 
#14 ·
To może być niebezpieczne, ale można po prostu wziąć drut o odpowiedniej wielkości i zewrzeć bezpiecznik, a następnie spróbować zakręcić. Niezależnie od tego, musisz dowiedzieć się, dlaczego bezpiecznik topikowy ciągle się przepala. Możliwe zwarcie gdzieś?


Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą AutoGuide.com Free App
Najpierw przetestuję rozrusznik. Naprawdę nie chcę spędzać na tym dużo czasu. Zamierzam zamontować moje oryginalne koła, wydech i klatkę dźwigni zmiany biegów i kazać to odholować do dealera.

Przepalanie się bezpiecznika topikowego to jedyna rzecz, która wciąż rzuca mi kłody pod nogi.
 
#15 ·
Hej, mam 11 x gsr i właśnie otrzymałem błąd systemu etacs, co to znaczy? Czy to źle? Włącza się, jeździłem nim dzisiaj bez problemu.
 
#16 ·
Czy ktoś kiedykolwiek dowiedział się, jak to naprawić, czy po prostu zaniosłeś to do serwisu i kazałeś im to wyczyścić?