Jak wielu z was wie, jestem maniakiem odchudzania, ale lubię też eksperymentować ze swoim samochodem, aby nauczyć się nowych rzeczy. Kanister EVAP dręczy mnie od jakiegoś czasu, ponieważ po prostu tam siedzi, dodając wagi do mojego samochodu. Cóż, z nudów powiedziałem, że mam to w dupie i zdjąłem go z mojego samochodu.
Wiedziałem, że pojawią się CEL i każdy z modem CEL od pukania denerwuje się, gdy CEL się nie wyłącza. Więc byłem zdeterminowany, aby pozbyć się CEL.
Cóż, twoim pierwszym krokiem jest usunięcie całego kanistra. Jeśli nie wiesz, gdzie się znajduje, znajduje się za tylną prawą oponą kierowcy. Pomaga, jeśli zdejmujesz tylny zderzak. Istnieje tylko jeden zestaw przewodów elektrycznych prowadzących do kanistra EVAP, a to w celu sterowania elektrozaworem VENT (piszę to wielkimi literami, ponieważ jest to ważne). Kanister jest dość łatwy do zdjęcia, 3 śruby trzymają go na samochodzie. Po odkręceniu tych 3 śrub, będzie wisiał na rurkach. Następnym krokiem jest usunięcie rurek z kanistra.
Miękka duża rura biegnąca od kanistra do białej "wtyczki", która siedzi w ramie, po prostu się wyciąga. NIE przecinaj jeszcze tej miękkiej dużej rury. Mała twarda rura schodzi w ten sam sposób, w jaki przewód paliwowy schodzi z listwy paliwowej. Zakładam, że wiesz, jak to zrobić. Ostatnia rura to twarda duża rura, która ma złączkę na każdym końcu. Jeśli spojrzysz na złączkę, zobaczysz 2 "przyciski" po przeciwnych stronach. To, co musisz zrobić, to MOCNO NACISNĄĆ te przyciski, wtedy przewód się odłączy.
Teraz, gdy masz kanister i całkowicie, możesz odkręcić elektrozawór od kanistra, potrzebujesz go. Mała twarda linia przenosi opary paliwa do kolektora dolotowego. Możesz pozbyć się całej linii (nie tylko plastikowej części, ale także metalowej rury, która biegnie równolegle do przewodów hamulcowych aż do przodu samochodu). Dużą twardą linię możesz wyrzucić. Jak powiedziałem wcześniej, duża miękka rura jest tą, której potrzebujesz. Istnieją 2 duże miękkie rury, po jednej z każdej strony czarnego cylindra. Potrzebujesz dłuższej, która ma kształt litery U. Pozbądź się czarnego cylindra i krótkiej miękkiej linii. Odetnij dużą długą czarną rurę tak, aby mieć tylko kształt litery L (możesz zobaczyć na zdjęciu poniżej).
Następna część jest trochę uciążliwa. Musisz umieścić dużą miękką rurę na wlocie elektrozaworu odpowietrzającego (strona z O-ringiem). Zdejmij O-ring. Użyłem tylko trochę śliny i śrubokręta płaskiego, aby go tam założyć. Kiedy już tam będzie, możesz użyć zacisku do węża z przekładnią ślimakową, aby go tam zacisnąć, lub możesz użyć opaski zaciskowej, tak jak ja. Opaska zaciskowa była dla mnie łatwiejsza.
Następnie przykręcasz elektrozawór do samochodu. Istnieją 2 białe wsporniki, które zwisają w dół i działają idealnie. NIE dokręcaj jeszcze śruby do końca. Wciśnij drugi koniec dużej miękkiej rury na rurę odpowietrzającą zbiornik paliwa. Jest czarna i biegnie w górę tylnego nadkola. Trudno ją przegapić, ponieważ część rury, na którą musisz wcisnąć dużą miękką rurę, jest srebrna. Zabezpiecz ją tam za pomocą zacisku do węża.
Powodem, dla którego musisz to wszystko zrobić, jest to, że system EVAP będzie okresowo zamykał elektrozawór, a następnie mierzył czujnik ciśnienia w zbiorniku paliwa, aby sprawdzić, czy nie ma wycieków. Więc to, co musisz zrobić, to poprowadzić elektrozawór EVAP w linii z wężem odpowietrzającym, a to powinno oszukać czujnik ciśnienia. Pozbywa się kanistra EVAP, ale utrzymuje wszystkie komponenty w kontakcie.
Dokręć śrubę mocującą elektrozawór do samochodu. Upewnij się, że przewód elektryczny jest podłączony do elektrozaworu. Ta część jest gotowa. Możesz teraz przejść do przodu samochodu i pozbyć się kilku przewodów. Istnieje zawór sterowania EVAP (to elektrozawór, który wygląda tak samo jak fabryczne elektrozawory kontroli doładowania). Odłącz go, a następnie usuń wszystkie rury, do których przymocowany jest elektrozawór. Jest mały czarny i czerwony cylinder, który zobaczysz, nie wyrzucaj go, to zawór zwrotny i możesz go potrzebować do czegoś innego.
W każdym razie, odetnij prosty kawałek przewodu podciśnieniowego o długości około 2-3". To będzie twoja wtyczka do otwartej rury wystającej z kolektora dolotowego. Znajdź coś, co pasuje do przewodu podciśnieniowego i go zaślepi (nie twój penis :dancebanana
. Umieść zacisk do węża wokół swojej wtyczki, wsuń przewód podciśnieniowy na otwartą rurę na kolektorze dolotowym i umieść wokół niego zacisk do węża.
Musisz ponownie podłączyć elektrozawór, w przeciwnym razie wyrzuci CEL. Po prostu rozebrałem elektrozawór całkowicie, żeby pozbyć się całego niepotrzebnego gówna. Potem przymocowałem go opaskami zaciskowymi do przewodów prowadzących do czujnika MAT.
Teraz pozbyłeś się systemu EVAP i nie musisz wyłączać żadnych kodów, jak w Evo 8 i 9 :thumbup:
Jeśli masz jakieś pytania, zapytaj.
Wiedziałem, że pojawią się CEL i każdy z modem CEL od pukania denerwuje się, gdy CEL się nie wyłącza. Więc byłem zdeterminowany, aby pozbyć się CEL.
Cóż, twoim pierwszym krokiem jest usunięcie całego kanistra. Jeśli nie wiesz, gdzie się znajduje, znajduje się za tylną prawą oponą kierowcy. Pomaga, jeśli zdejmujesz tylny zderzak. Istnieje tylko jeden zestaw przewodów elektrycznych prowadzących do kanistra EVAP, a to w celu sterowania elektrozaworem VENT (piszę to wielkimi literami, ponieważ jest to ważne). Kanister jest dość łatwy do zdjęcia, 3 śruby trzymają go na samochodzie. Po odkręceniu tych 3 śrub, będzie wisiał na rurkach. Następnym krokiem jest usunięcie rurek z kanistra.
Miękka duża rura biegnąca od kanistra do białej "wtyczki", która siedzi w ramie, po prostu się wyciąga. NIE przecinaj jeszcze tej miękkiej dużej rury. Mała twarda rura schodzi w ten sam sposób, w jaki przewód paliwowy schodzi z listwy paliwowej. Zakładam, że wiesz, jak to zrobić. Ostatnia rura to twarda duża rura, która ma złączkę na każdym końcu. Jeśli spojrzysz na złączkę, zobaczysz 2 "przyciski" po przeciwnych stronach. To, co musisz zrobić, to MOCNO NACISNĄĆ te przyciski, wtedy przewód się odłączy.
Teraz, gdy masz kanister i całkowicie, możesz odkręcić elektrozawór od kanistra, potrzebujesz go. Mała twarda linia przenosi opary paliwa do kolektora dolotowego. Możesz pozbyć się całej linii (nie tylko plastikowej części, ale także metalowej rury, która biegnie równolegle do przewodów hamulcowych aż do przodu samochodu). Dużą twardą linię możesz wyrzucić. Jak powiedziałem wcześniej, duża miękka rura jest tą, której potrzebujesz. Istnieją 2 duże miękkie rury, po jednej z każdej strony czarnego cylindra. Potrzebujesz dłuższej, która ma kształt litery U. Pozbądź się czarnego cylindra i krótkiej miękkiej linii. Odetnij dużą długą czarną rurę tak, aby mieć tylko kształt litery L (możesz zobaczyć na zdjęciu poniżej).
Następna część jest trochę uciążliwa. Musisz umieścić dużą miękką rurę na wlocie elektrozaworu odpowietrzającego (strona z O-ringiem). Zdejmij O-ring. Użyłem tylko trochę śliny i śrubokręta płaskiego, aby go tam założyć. Kiedy już tam będzie, możesz użyć zacisku do węża z przekładnią ślimakową, aby go tam zacisnąć, lub możesz użyć opaski zaciskowej, tak jak ja. Opaska zaciskowa była dla mnie łatwiejsza.

Następnie przykręcasz elektrozawór do samochodu. Istnieją 2 białe wsporniki, które zwisają w dół i działają idealnie. NIE dokręcaj jeszcze śruby do końca. Wciśnij drugi koniec dużej miękkiej rury na rurę odpowietrzającą zbiornik paliwa. Jest czarna i biegnie w górę tylnego nadkola. Trudno ją przegapić, ponieważ część rury, na którą musisz wcisnąć dużą miękką rurę, jest srebrna. Zabezpiecz ją tam za pomocą zacisku do węża.

Powodem, dla którego musisz to wszystko zrobić, jest to, że system EVAP będzie okresowo zamykał elektrozawór, a następnie mierzył czujnik ciśnienia w zbiorniku paliwa, aby sprawdzić, czy nie ma wycieków. Więc to, co musisz zrobić, to poprowadzić elektrozawór EVAP w linii z wężem odpowietrzającym, a to powinno oszukać czujnik ciśnienia. Pozbywa się kanistra EVAP, ale utrzymuje wszystkie komponenty w kontakcie.
Dokręć śrubę mocującą elektrozawór do samochodu. Upewnij się, że przewód elektryczny jest podłączony do elektrozaworu. Ta część jest gotowa. Możesz teraz przejść do przodu samochodu i pozbyć się kilku przewodów. Istnieje zawór sterowania EVAP (to elektrozawór, który wygląda tak samo jak fabryczne elektrozawory kontroli doładowania). Odłącz go, a następnie usuń wszystkie rury, do których przymocowany jest elektrozawór. Jest mały czarny i czerwony cylinder, który zobaczysz, nie wyrzucaj go, to zawór zwrotny i możesz go potrzebować do czegoś innego.
W każdym razie, odetnij prosty kawałek przewodu podciśnieniowego o długości około 2-3". To będzie twoja wtyczka do otwartej rury wystającej z kolektora dolotowego. Znajdź coś, co pasuje do przewodu podciśnieniowego i go zaślepi (nie twój penis :dancebanana

Musisz ponownie podłączyć elektrozawór, w przeciwnym razie wyrzuci CEL. Po prostu rozebrałem elektrozawór całkowicie, żeby pozbyć się całego niepotrzebnego gówna. Potem przymocowałem go opaskami zaciskowymi do przewodów prowadzących do czujnika MAT.
Teraz pozbyłeś się systemu EVAP i nie musisz wyłączać żadnych kodów, jak w Evo 8 i 9 :thumbup:
Jeśli masz jakieś pytania, zapytaj.