Mitsubishi Lancer Evolution Forum banner

Jak usunąć pojemnik EVAP

89K views 149 replies 36 participants last post by  Pure Drive Performance  
#1 ·
Jak wielu z was wie, jestem maniakiem odchudzania, ale lubię też eksperymentować ze swoim samochodem, aby nauczyć się nowych rzeczy. Kanister EVAP dręczy mnie od jakiegoś czasu, ponieważ po prostu tam siedzi, dodając wagi do mojego samochodu. Cóż, z nudów powiedziałem, że mam to w dupie i zdjąłem go z mojego samochodu.

Wiedziałem, że pojawią się CEL i każdy z modem CEL od pukania denerwuje się, gdy CEL się nie wyłącza. Więc byłem zdeterminowany, aby pozbyć się CEL.

Cóż, twoim pierwszym krokiem jest usunięcie całego kanistra. Jeśli nie wiesz, gdzie się znajduje, znajduje się za tylną prawą oponą kierowcy. Pomaga, jeśli zdejmujesz tylny zderzak. Istnieje tylko jeden zestaw przewodów elektrycznych prowadzących do kanistra EVAP, a to w celu sterowania elektrozaworem VENT (piszę to wielkimi literami, ponieważ jest to ważne). Kanister jest dość łatwy do zdjęcia, 3 śruby trzymają go na samochodzie. Po odkręceniu tych 3 śrub, będzie wisiał na rurkach. Następnym krokiem jest usunięcie rurek z kanistra.

Miękka duża rura biegnąca od kanistra do białej "wtyczki", która siedzi w ramie, po prostu się wyciąga. NIE przecinaj jeszcze tej miękkiej dużej rury. Mała twarda rura schodzi w ten sam sposób, w jaki przewód paliwowy schodzi z listwy paliwowej. Zakładam, że wiesz, jak to zrobić. Ostatnia rura to twarda duża rura, która ma złączkę na każdym końcu. Jeśli spojrzysz na złączkę, zobaczysz 2 "przyciski" po przeciwnych stronach. To, co musisz zrobić, to MOCNO NACISNĄĆ te przyciski, wtedy przewód się odłączy.

Teraz, gdy masz kanister i całkowicie, możesz odkręcić elektrozawór od kanistra, potrzebujesz go. Mała twarda linia przenosi opary paliwa do kolektora dolotowego. Możesz pozbyć się całej linii (nie tylko plastikowej części, ale także metalowej rury, która biegnie równolegle do przewodów hamulcowych aż do przodu samochodu). Dużą twardą linię możesz wyrzucić. Jak powiedziałem wcześniej, duża miękka rura jest tą, której potrzebujesz. Istnieją 2 duże miękkie rury, po jednej z każdej strony czarnego cylindra. Potrzebujesz dłuższej, która ma kształt litery U. Pozbądź się czarnego cylindra i krótkiej miękkiej linii. Odetnij dużą długą czarną rurę tak, aby mieć tylko kształt litery L (możesz zobaczyć na zdjęciu poniżej).

Następna część jest trochę uciążliwa. Musisz umieścić dużą miękką rurę na wlocie elektrozaworu odpowietrzającego (strona z O-ringiem). Zdejmij O-ring. Użyłem tylko trochę śliny i śrubokręta płaskiego, aby go tam założyć. Kiedy już tam będzie, możesz użyć zacisku do węża z przekładnią ślimakową, aby go tam zacisnąć, lub możesz użyć opaski zaciskowej, tak jak ja. Opaska zaciskowa była dla mnie łatwiejsza.

Image


Następnie przykręcasz elektrozawór do samochodu. Istnieją 2 białe wsporniki, które zwisają w dół i działają idealnie. NIE dokręcaj jeszcze śruby do końca. Wciśnij drugi koniec dużej miękkiej rury na rurę odpowietrzającą zbiornik paliwa. Jest czarna i biegnie w górę tylnego nadkola. Trudno ją przegapić, ponieważ część rury, na którą musisz wcisnąć dużą miękką rurę, jest srebrna. Zabezpiecz ją tam za pomocą zacisku do węża.

Image


Powodem, dla którego musisz to wszystko zrobić, jest to, że system EVAP będzie okresowo zamykał elektrozawór, a następnie mierzył czujnik ciśnienia w zbiorniku paliwa, aby sprawdzić, czy nie ma wycieków. Więc to, co musisz zrobić, to poprowadzić elektrozawór EVAP w linii z wężem odpowietrzającym, a to powinno oszukać czujnik ciśnienia. Pozbywa się kanistra EVAP, ale utrzymuje wszystkie komponenty w kontakcie.

Dokręć śrubę mocującą elektrozawór do samochodu. Upewnij się, że przewód elektryczny jest podłączony do elektrozaworu. Ta część jest gotowa. Możesz teraz przejść do przodu samochodu i pozbyć się kilku przewodów. Istnieje zawór sterowania EVAP (to elektrozawór, który wygląda tak samo jak fabryczne elektrozawory kontroli doładowania). Odłącz go, a następnie usuń wszystkie rury, do których przymocowany jest elektrozawór. Jest mały czarny i czerwony cylinder, który zobaczysz, nie wyrzucaj go, to zawór zwrotny i możesz go potrzebować do czegoś innego.

W każdym razie, odetnij prosty kawałek przewodu podciśnieniowego o długości około 2-3". To będzie twoja wtyczka do otwartej rury wystającej z kolektora dolotowego. Znajdź coś, co pasuje do przewodu podciśnieniowego i go zaślepi (nie twój penis :dancebanana:). Umieść zacisk do węża wokół swojej wtyczki, wsuń przewód podciśnieniowy na otwartą rurę na kolektorze dolotowym i umieść wokół niego zacisk do węża.

Image


Musisz ponownie podłączyć elektrozawór, w przeciwnym razie wyrzuci CEL. Po prostu rozebrałem elektrozawór całkowicie, żeby pozbyć się całego niepotrzebnego gówna. Potem przymocowałem go opaskami zaciskowymi do przewodów prowadzących do czujnika MAT.

Teraz pozbyłeś się systemu EVAP i nie musisz wyłączać żadnych kodów, jak w Evo 8 i 9 :thumbup:

Jeśli masz jakieś pytania, zapytaj.
 
#4 ·
#11 ·
Zatem zamiast odpowietrzania do kolektora dolotowego, opary są teraz odprowadzane do zderzaka?

Czy może coś przeoczyłem? Po prostu próbuję nadążyć.
 
#12 ·
so, instead of venting into the intake manifold, they fumes now vent into the bumper?

Or did I miss something? Just trying to follow.
Cóż, wydostają się do atmosfery, tak naprawdę nie trafiają do zderzaka
 
#13 ·
Może głupie pytanie, więc śmiało mnie poniżaj. Czy można by było usunąć małą linię prowadzącą do kolektora (odłączyłoby się również od kanistra parowania, aby nie wrzucać oparów paliwa do komory silnika) i zaślepić króciec na kolektorze? Nic nie wydaje się przejmować utratą podciśnienia w sposób, w jaki to zrobiłeś, więc nie wiem, dlaczego miałoby to nie działać... Spróbowałbym, ale przegląd mam we wrześniu i nie chcę mieć do czynienia z kasowaniem cel.
 
#19 ·
Tak, zajęło to około 45 minut... i kolejne 20, żeby znaleźć coś do włożenia do węża... ponieważ najwyraźniej używanie mojego penisa jest źle widziane... ale tak, to nie trudna robota, zrobiłem to ze zderzakiem i samochodem stojącym na ziemi (na sprężynach swift) jeszcze nie w 100% skończone, teraz jest to związane opaskami zaciskowymi, nie mogłem znaleźć śruby odpowiedniego rozmiaru do użycia
 
#20 ·
Czy w ogóle musisz modyfikować mapy Evap? Spłaszcz mapę nr 1 do 14,7?...ponieważ wyglądają na takie, które zubożają AFR, aby zrekompensować dodatkowe opary paliwa odprowadzane do kolektora dolotowego. W zależności od tego, jak ktoś ustawił punkt przejścia obciążenia w pętli otwartej, może to spowodować, że samochód będzie działał ubogo w niektórych miejscach, przynajmniej tak myślę...
 
#21 ·
Czy w ogóle trzeba modyfikować mapy Evap? Spłaszczyć mapę nr 1 do 14,7?...ponieważ wyglądają one tak, jakby wychładzały AFR, aby zrekompensować dodatkowe opary paliwa odprowadzane do kolektora dolotowego. W zależności od tego, jak ktoś ustawi punkt przejścia obciążenia w pętli otwartej, może to spowodować, że samochód będzie działał ubogo w niektórych miejscach, przynajmniej tak myślę...
Tak, wszystko, co musisz zrobić, to ustawić mapę nr 1 na 14,7
 
#24 ·
jakikolwiek odpowiednik cobb (ATR) dla mapy # 1? Czy to tabela 3D, taka jak obciążenie/RPM z AFR jako ustawianą wartością... czy to kolejny powód, dla którego wracam do open source
czy mogę otrzymać zrzut ekranu tej tabeli?
Powinna to być tabela rozgrzewki nr 1.

Spójrz na tabelę rozgrzewki nr 2 i powinna mieć 1 na całej mapie. Jeśli tak jest, przejdź do mapy rozgrzewki nr 1 i ustaw wszystko na 1.
 
#26 ·
dobra robota znowu Chet. OT, ale jak masz skonfigurowany swój Synapse z Redem teraz? Widząc to na twoich zdjęciach przypomniało mi się, żeby zapytać
Dzięki.

Mam to na porcie B i ciągnę
 
#34 ·
Chet, did ever set the Evap map to 14.7 prior to removing the canister? I'm getting some odd leaning out when shifting on light throttle (i.e. sub 90 load) and I'm pretty sure it's due to this table.
Nope, only after I removed the EVAP canister